Strona bez https - stroną niebezpieczną dla Google’a już od lipca 2018

W lutym 2018 Google umieścił na swoim blogu informację, że od lipca, wraz z wejście najnowszej wersji Chrome’a 68, wszystkie nieszyfrowane strony (bez certyfikatu SSL czyli na początku adresu URL z “http” a nie “https”) będa oznaczane jako niezabezpieczone.

Co prawda już od października Google restrykcyjnie zaczął traktować wszystkie strony wykorzystujące formularze, jednak dla blogów, wizytówek, stron firmowych, do tej pory bezpiecznie posługujących się adresem http:// od lipca zaczyna się era szyfrowania. Mogą wykupić certyfikat i mieć problem z głowy lub niczego nie zmieniać i wyświetlać się dla wszystkich użytkowników, w tym dla potencjalnych klientów jako niezabezpieczone.

Jak to będzie w praktyce wyglądać:

Strona z certyfikatem SSL → Zielony napis przed adresem URL “Bezpieczna”

 

Strona, która wykorzystuje formularz kontaktowy, ale nie szyfruje danych → Szary napis przed adresem URL “Niezabezpieczona”, po najechaniu na ikonkę “i” szczegółowa informacja dotycząca braku certyfikatu SSL.

Dlaczego szyfrowanie danych jest ważne:

  1. 1. Buduje wiarygodność marki/strony. Obszerna informacja pojawiająca się tuż obok adresu URL strony niechronionej może skutecznie odstraszyć użytkownika.
  2. 2. Ma wpływać na lepsze pozycjonowanie (pojawianie się na stronach Google'a).
  3. 3. Daje pewność, że połączenie między użytkownikiem a serwerem, na którym znajduje się strona oraz przesyłane dane są bezpieczne. W przypadku wycieku danych firma certyfikująca witrynę wypłaca odszkodowania.

Podstawowy certyfikat SSL nie jest drogi a daje pewność, że Google nie oznaczy witryny jako niezabezpieczonej. Warto zadbać jeszcze przed lipcem o to, by dane naszych klientów były szyfrowane a nasza firma nie straciła na wiarygodności. Zapraszamy do kontaktu!