Reklama płatna – blaski i cienie

Reklama AdWords nie musi zamykać się w 25 słowach nagłówka 70 znakach reklamy i 35 wyświetlanego hasła. Google, wychodząc naprzeciw reklamodawcom rozszerza obszar reklamy płatnej obniżając wyniki organiczne.

reklama pokazująca szerokie wykorzystanie powierzchni reklamowej Sieci wyszukiwania Google

reklama pokazująca szerokie wykorzystanie powierzchni reklamowej Sieci wyszukiwania Google

Po intensywnych poszukiwaniach reklamy, która wykorzystuje maksimum możliwości Google udało mi się natrafić na perełkę, która zajmuje miejsce prawie dwóch reklam w top3. Poniżej przedstawię możliwości jakie proponuje Google w zakładce „Rozszerzenia reklam” oraz dodatkowe smaczki, które zdobywa się już poza interfejsem Google AdWords.

 

Opinie klientów

Gwiazdki, feedback czy po prostu opinie to nic innego jak pozostawione na popularnych portalach recenzje użytkowników i klientów danej witryny. Możemy w dwojaki sposób przedstawić zebrane wpisy:

 

a. „Rozszerzenia opinii:

Chociaż opcja ta jest dostępna globanie, opinie muszą być napisane w języku angielskim, co trochę zaprzecza idei „powszechności” tego dodatku. Weryfikacja wpisów trwa około 7 dni.

rozszerzenie opinii Google AdWords

gdzie w Google AdWords dodać rozszerzenie opinii?

przykładowe rozszerzenie opinii

przykładowe rozszerzenie opinii Google AdWords (www.support.google.com)

b. Adnotacja ocen sprzedawcy

Średnia z opinii przedstawiona w formie gwiazdek obok wyświetlanego adresu URL.

Reklama uhonorowana co najmniej 30 opiniami przekraczającymi ocenę 4.0 może zacząć się wyświetlać w linkach sponsorowanych. Jak je zdobyć? Istnieje wiele portali opiniotwórczych (np.Trustpilot,eKomi, ResellerRaitings itd.), które przesyłają opinie do Google. W większości wypadków nie jest to darmowa usługa. Można jednak zbierać opinie na Google+ i w ten sposób nieco zaoszczędzić.

Gwiazdki w reklamach są nadal niedostępne w Polsce. W Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii to już norma.

 

Adnotacje społecznościowe

Warto również połączyć stronę Google + z witryną. Jeśli tylko ponad 100 osób będzie obserwować Twoją witrynę, a wpisy będą aktualne i „wysokiej jakości” (support.google.com) zyskasz kolejny wiersz reklamowy.

 

Linki do podstron

Google prezentuje do 4 linków do podstron (każdy link musi prowadzić do innej strony). Dodatkowo można wprowadzić 2x29 znaków opisu. Wyświetlają się one przede wszystkim dla zapytań brandowych i znacznie rozszerzają powierzchnię reklamową.

Opisy sitelinków

opisy sitelinków

 

W lipcu Google na swoim oficjalnym blogu przedstawił nową funkcjonalność: „Dynamiczne sitelinki”. Mają się one pojawiać automatycznie, gdy ich estymowany QS przewyższy wyniki Twoich indywidualnych rozszerzeń. Można oczywiście zrezygnować z tej funkcji wysyłając specjalny formularz.

Dynamiczne sitelinki (żródło:www.support.google.com)

Dynamiczne sitelinki (żródło:www.support.google.com)

 

Adnotacje wcześniejszych odwiedzin

przykład adnotacji wcześniejszych odwiedzin Google AdWords

przykład adnotacji wcześniejszych odwiedzin Google AdWords

 

Po aktywacji tego rozszerzenia użytkownicy, którzy już wcześniej byli na Twojej witrynie zobaczą adnotacje w postaci ilości odwiedzin i czasu, który upłynął od nich.

Rozszerzenia lokalizacji

Dzięki połączeniu witryny z Miejscami Google można zyskać efektowną pinezkę, numer telefonu, który na komórkach staje się aktywny i może służyć do bezpośredniego połączenia (może się wtedy naliczyć konwersja). Dodatkowo na komórkach pojawi się link z instrukcją jak dotrzeć do Twojej siedziby. Nawet jeśli nie chcesz zainwestować w reklamę AdWords gorąco polecam zarejestrowanie się w Miejscach Google – zyskasz wysoką pozycję dla firmy w wynikach organicznych na mapie.

 

Google często testuje nowe rozwiązania bez wprowadzania ich do systemu. Tak zwane "wersje beta" są udostępniane tylko włąskiemu gronu reklamodawców. Jeśli się sprawdzą - trafiają do szerszego grona. Przykładem może być nieklikalny wiersz naszej pierwszej reklamy rozdzielony wielokropkiem: „Hotel..Hostels...Bed..” oraz informacja o wyróżnieniu CNN Travel. Trzeba przyznać, że jest się czym pochwalić. Zwłaszcza, że i Le Figaro również uznał portal za lidera w rezerwacji hoteli online (info można znaleźć w reklamie francuskiej).

 

 

Dodatkową funkcją, a właściwie już osobną kampanią są kampanie produktowe, które wprowadzają grafikę do zdominowanej przez tekst sieci wyszukiwań. Poświęcę temu tematowi osobny wpis.